Cara Membuat Duit Dengan Bloging

Kepada yang suka buat blog apa-apa sekali pun, cuba ambil kesempatan untuk mendapatkan duit dari blog anda. Bukan susah sangat pun, cuma perlukan blog yang ringkas tetapi padat dengan isu-isu semasa dan kemas. Tidak perlu telalu hebat sangat sampai mencari widget pautan yang lain untuk meletakan di blog anda.

Kenapa orang tidak suka blog anda:
1. Blog yang terlalu banyak pautan yang merepek-repek.
2. Elakkan meletakan LED Paparan contohnya : Selamat datang Blog Kopi Tarik
3. Jangan sama sekali letak muzik, song, lagu atau apa-apa sekali bunyi sekali pun dalam blog anda. Sebab utama ialah pengujung akan sakit hati apabila setiap kali clik lagu yang sama akan keluar dan dengar.
4. Blog yang terdapat banyak pautan menyebabkan aplikasi web menjadi lembab dan macam siput sedut sedang berjalan. Malaysia bukan negara eropah, amerika dan asia yang maju dengan internet speed faster.

Bagaimanakah cara trafik sibuk di blog anda:
1. Sebelum anda buat blog anda, pastikan anda twitter dan facebook yang bersangkut paut dengan blog anda. Contohnya www.facebook.com/kopitarik
2. Selalu ikut perkebangan blog orang. Jangan fikir anda ada blog malas nak ikut blog orang lain. Sorry lah orang nak masuk blog anda.
3. Selalu postkan atau setiap update blog anda di facebook dan twitter menggunakan link update anda.
4. Jika anda meletakan gambar pastikan nama gambar itu anda tukar kepada blog anda. Jika seseorang itu mencari bahan di dalam laman web seperti Google, Yahoo, dan Apa-apa saja sekali pun, ia akan mengenai blog anda. Contohnya gambar awek seksi cun nama gambar DSC00893 dan anda perlu tukar nama gambar itu kepada Awek Seksi Cun Kopi Tarik. Lepas itu, baru uplode gambar itu dekat blog anda.
5. Jangan suka copy blog ayat orang lain dan pastekan dekat blog anda. Nanti blog orang itu dapat nama sebab ayat dia sama je dekat ejen carian web. Kalau boleh nak copy itu ubah-ubah sikit ye.
6. Kalau sudah copy, jangan lupa letak link blog orang itu, mana tahu nasib anda baik tiba-tiba dekat ejen carian terkeluar blog anda. Nak cari blog orang lain tetapi blog anda terkeluar.
7. Tengah buat article baru tentang blog anda, jangan lupa selitkan link blog anda setiap tulisan yang ada. Kalau boleh jangan banyak. 1 news baru cukup 1 atau 2 saja. Contohnya anda tengah-tengah tulis ini, lepas itu tajuk sensasi "awek lupa pakai seluar dalam" Maaf saya lucah pulak. Saja nak kasi hot dan ver-very hot kata kan. Perhatikan ayat seluar dalam itu dan cuba clik jika anda selesai update article. Pasti akan keluar blog anda balik. Sebabnya, orang yang suka copy paste ayat orang ini, kadang-kadang dia lupa nak padam tulisan warna macam seluar dalam itu. Lagi bagus jangan letak warna pada tulisan itu. Untung-untung dia tak tahu terus uplode dekat blog dia. Bila orang clik news baru dia, dan tertekan ayat seluar dalam itu terus pergi blog anda.
8. Perlukan kawan untuk sebarkan blog anda.
9. Jangan letak video lucah atau gambar lucah kerana hasilnya haram tau.
10. Semoga berjaya melaksanakan tugasan yang saya beri kepada anda.

Bagaimanakah Mencari Ejen Periklanan

Terpulang pada anda nak buat blog macam mana. Dengan cara ini saya dapat ajar anda cara buat duit dengan paling senang. Sambil menyelam sambil minum air.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan